להזהיר הגדולים על הקטנים וימי ספירת העומר
הפרשה מתחילה ב "אמור ..ואמרת". רש"י- להזהיר הגדולים על הקטנים (מופיע הרבה בחסידות) כמה הסברים לפירוש זה:
קטנים- הפעולות הקטנות שאנחנו עושים- מחשבה פשוטה ונוכחת. להזהיר- לא לזלזל בהם , וגם- מלשון זוהר. איך מזהירים ומאירים את החיים שלנו? הר' מרובשיץ- יעקב אבינו נקרא גם ישראל. תנועה בין יעקב הקטן שדש בעקביו ומחובר לקרקע לבין ישראל שפונה לשמים. משרת את הכלל ואת המטרה העליונה. לא לבוא אל העולם בגאווה, אלא להיות בהקשבה עצמית ,בנוכחות, הארת פנים לפרטים הקטנים. כי כדי להגשים את החלום צריך לפרוט אותם לפסיעות קטנות. כל צעד קטן מקדם אותי למטרה .
הפרשה מלאה בקטנות, הרבה איסורים "ונקדשתי בתוך בני ישראל, אני ה' מקדשכם". –קידוש ה' יש כאן תנועה –אני מקדש אתכם ובזכותכם גם אני נקדש. הדדיות שמתבקשת. תעשו לי מקום ואני רוצה לקדש אתכם. כמו "הרי את מקודשת לי בטבעת זו..." וההיפך- מהו- "לחלל שם קודשי"? בביקורת, בחסימה עצמית, באדישות ואטימות,לא עושים מקום לה' בחיינו. ימי ספירת העומר אוהב ישראל מאפטה- מהו עומר? זו מידה של מנחת שעורים. כדי להלך בין האור של פסח לשבועות, צריך להלך בפסיעות קטנות, במידת שעורים. בפסח מתגלה אור גדול שיורד לעולם וע"י ספירת העומר יוצרים כלים לבינת הלב. קורבן עומר- קורבן שיבולים ללא שום עיבוד. לגעת בשורש, בחוויה ראשונית בבסיס. מתן תורה – התורה כבר ניתנה וניתנת בכל שנה מחדש, השאלה היא באיזו עמדת שייכות אני מחוברת אליה, ימי ספירת העומר מכוונים אותנו לחיבור לתורה מחדש. משל לאדם שיש לו שמנים ויינות , אך אין לו כלים להחזיק אותם ולכן הם ילכו לאיבוד, כך אם יש לאדם מידות טובות ואין לו יראת שמים הכל ילך לאיבוד. "יראת שמים היא אוצרו" היא שומרת על האוצר של המידות, היא הכלי המחזיק את הברכה. להכניס את הקב"ה לתוך מציאות חיינו ,זו יראת שמים. ר' שמעון – בימי ספירת העומר יש מסע, צעד צעד, התהוות של גודל בתוך הקוטן. זו תנועת הימים האלו של עבודת מידות, ימים שמזהירים בנו ואותנו בתוכם. זהירות וזוהרות.